FinTech
19.8.2019

De ce tinerii renunţă la băncile clasice?

De ce tinerii renunţă la băncile clasice?

Există o tendinţă tot mai accentuată în rândul tinerilor din întreaga lume de care cu siguranţă ai auzit: aceea de a renunţa treptat la serviciile financiare clasice şi de a încerca produse sau aplicaţii noi. Pentru a face, spre exemplu, un transfer de bani sau pentru a economisi.

De ce se întâmplă acest lucru?

Motivele sunt complexe, iar instituţiile financiare trebuie să ţină cont de acest trend dacă vor să îşi păstreze clienţii din noua generaţie.Pentru mileniali, generaţia de tineri cu vârste cuprinse între 20 şi 35 de ani, tehnologia nu mai este un instrument, ci a devenit un stil de viaţă: 68% dintre europenii din această categorie de vârstă folosesc online banking-ul. Ei sunt mai deschisi la ideea de a adopta obiceiuri noi şi îşi duc o mare parte din viaţă online, având un control mai mare asupra modului în care companiile fac business.Este o perioadă a interactivităţii. Din acest motiv, se spune că milenialii reuşesc să schimbe treptat faţa multor industrii, inclusiv a sectorului financiar.Iată câteva motive pentru care generaţia tânără relaţionează diferit fată de sistemul bancar:

    ·        Lipsa de încredere în corporaţiile clasice:

    Milenialii au în general o problemă de încredere în marile corporaţii şi în băncile clasice, deoarece consideră că acestea nu promovează un model de business suficient de transparent. Ei reprezintă un tip diferit de consumator, suspicios faţă de companiile mari, iar mulţi consideră că sunt forţaţi să le ofere acestora prea multe informaţii. În plus, în numeroase cazuri, alegerea partenerului financiar este determinată şi de aspecte de ordin etic, astfel că instituţiile financiare trebuie să îşi păstreze o reputaţie impecabilă.

    ·        Vor să aibă mai mult control

    Mulţi au o toleranţă scăzută la risc, aşa că preferă să aibă totul sub control. Folosirea unor aplicaţii care să le permită să îşi gestioneze finanţele în mod autonom, să aibă mai multe responsabilităţi şi să ia decizii devine astfel mai atractivă. Mai ales că peste 70% dintre ei apreciază că îşi gestionează finanţele bine şi sunt mai puţin predispuşi la cheltuieli neplanificate. Te regăseşti în această descriere?

    ·        Vor mai multă libertate

Această generaţie obişnuită cu tehnologia se simte de multe ori îngrădită şi poate acumula frustrări dacă instituţiile financiare old school nu reuşesc să ţină pasul. Comportamentul diferit al generaţiei tinere a revoluţionat numeroase domenii: transportul de tip taxi, modul în care îţi achiziţionezi în prezent o vacanţă sau vizionarea serialelor prin servicii de streaming sunt doar câteva exemple. Acum e rândul industriei bancare.

    ·        Evită să meargă în sucursală

Milenialii preferă să facă foarte multe lucruri de pe mobil, oriunde şi oricând, iar acelaşi lucru este valabil şi pentru tranzacţiile financiare. Ei evită să meargă la bancă, astfel că instituţiile financiare trebuie să devină ele însele mobile, să le ofere aplicaţii pe care le pot folosi cu uşurinţă.

    ·        Le place să compare

Acest mod de a face lucrurile preponderent în online vine la pachet şi cu o altă obişnuinţă: aceea de a compara ofertele. Milenialii sunt obişnuiţi să caute online şi să aleagă cea mai bună ofertă. Din acest motiv, au de câştigat aplicaţiile care reuşesc să devină mai smart şi mai rapide într-un timp scurt.

    ·        Percep banii într-un mod puţin diferit

Pun accent pe investiţii, pe nevoia de a-şi asigura o pensie, însă sunt interesaţi şi de pasiunile proprii. Segmente din economia actuală funcţionează de multe ori pe baza conceptului de Instant Gratification, mai exact dorinţa de a experimenta o plăcere fără ca aceasta să fie întârziată. Milenialilor le este mai greu să îşi cumpere o locuinţă şi au avut în general salarii mai mici comparativ cu generaţiile anterioare. Din acest motiv, au avut tendinţa de a se concentra mai mult pe momentul financiar decât pe viitorul lor financiar. Pentru această generaţie, pasiunile şi ideea de a avea o viaţă împlinită sunt importante, iar modul în care îşi cheltuiesc banii reflectă acest lucru.

Ce îţi aduc aplicaţiile FinTech mai noi:

    ·        Te pun în centrul atenţiei

Milenialilor nu le place să li se spună ce să facă, ci îşi doresc companii care să empatizeze mai mult şi aplicaţii care să ţină cont de recomandările lor. Cele mai bune aplicaţii financiare îţi dau acces la o întreagă experienţă şi vin mai rapid în întâmpinarea nevoilor tale. Cei de la Acorns te ajută, spre exemplu, să investeşti bani uşor la fiecare tranzacţie pe care o realizezi.

    ·        Accent pe simplitate

Tendinţa în acest domeniu este de a simplifica cât mai mult. Cu cât este mai simplă şi mai flexibilă o aplicaţie FinTech, cu atât este mai apreciată. Un model de urmărit în acest sens este reprezentat de Lemonade, un app care reduce la câteva secunde procesul de cumpărare a unei asigurări pentru locuinţă. Însă la fel de apreciate sunt şi aplicaţiile care le oferă o putere mai mare utilizatorilor, dându-le acces la servicii avansate. Cele mai bune app-uri financiare sunt cele care combină aceste două caracteristici.

    ·        Sunt inovative

Aplicaţiile financiare sunt mereu într-o continuă competiţie, astfel încât tu să poţi beneficia de cele mai bune servicii. Acest lucru este determinat de faptul că în mediul online este mult mai uşor să faci comparaţii. Cei de la Coinbase au dezvoltat una dintre cele mai simple şi inovative aplicaţii prin care poti tranzacţiona criptomonedă, spre exemplu.

    ·        Integrarea şi securitatea

Unele app-uri se concentrează pe un singur serviciu oferit clienţilor, pentru altele însă o componentă strategică importantă o reprezintă integrarea cu alte aplicaţii. App-ul FinTech Mint, de pildă, poate colecta într-un singur loc informaţiile relevante despre cardurile tale şi îţi reaminteşte de facturile pe care trebuie să le plăteşti. Toate trebuie să asigure o securitate cât mai bună, deoarece gestionează date sensibile, lucru puternic legat de păstrarea unei imagini cât mai bune.Din păcate, aplicaţiile amintite nu sunt deocamdată disponibile în Romania.

    ·        Condiţii mai avantajoase

Utilizarea celor mai multe aplicaţii financiare noi este mult mai avantajoasă din punct de vedere financiar. Având în vedere structura companiilor din acest domeniu, investiţiile sunt redirecţionate cu preponderenţă în cercetare, iar multe costuri pe care le au băncile clasice aproape că nu există.De aceea, multe app-uri financiare pot fi utilizate gratuit sau la un cost foarte redus. Aplicaţia Volt, spre exemplu, îţi oferă posibilitatea de a face un transfer de bani de pe un card pe altul online gratuit. Iar tendinţa de reducere a costurilor continuă pe măsură ce în produs sunt integrate noi tehnologii.

    ·        Încearcă să înlăture barierele fizice

Există şi app-uri româneşti care te pot ajuta să îţi gestionezi mai uşor cheltuielile, să economiseşti sau să faci un transfer interbancar. De asemenea, există aplicaţii care te ajută să deschizi depozite sau să împrumuţi bani online, fără a intra în sucursală. Companiile de avangardă din domeniu încearcă să înlăture cât mai mult barierele fizice şi să te facă să uiţi de existenţa băncilor, a cardurilor şi a bancnotelor fizice.

Care este viitorul:

Cu siguranţă, aplicaţiile FinTech vor continua să se extindă, făcând domeniul finanţelor mai uşor şi mai accesibil pentru un număr mai mare de oameni. Se vor extinde tot mai mult în domenii precum plăţile online, gestionarea economiilor şi împrumuturile. App-urile vor fi din ce în ce mai eficiente, mai sigure, mai flexibile şi mai atractive, pe măsură ce industria din domeniu adoptă noi tehnologii.

Află-ți scorul

🍪 Cookie-urile ne îndulcesc viața

Acceptând stocarea cookie-urilor, experiența ta cu Volt e mult mai sigură și optimizată pentru preferințele tale. Află mai multe din Politica de cookies